onsdag 18 maj 2016

Utvecklad intrig och levande karaktärer

Jag upptäcker ständigt att jag utvecklas som författare. Den här veckan jobbar jag med ett råmanus som jag i huvudsak skrev under 2014. Det är ett bra manus, men jag hittar hela tiden bättre sätt att uttrycka saker och ting på. Jag vet att jag blivit säkrare på gestalning och på att fördjupa mina karaktärer.
Det som är riktigt roligt är att karaktärerna nu träder fram och berättar sina egna historier och de talar om för mig när jag har gått för långt. Som när Jord läxar upp mig i "Min är skulden" och visar på en mycket bättre väg att gå. Inte en bättre väg för henne utan en utvecklad intrig som leder till en story som blir så mycket bättre.
Nyfikna? Skrivprocessen är lång och det jag arbetar med nu dyker upp på bokhandelsdiskarna om tidigast tolv till arton månader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar