tisdag 24 maj 2016

Långsammare än en atlantångare ...

Alltså, jag kan inte hjälpa det - förnuftet säger något helt annat, MEN jag tror på Sigridslegenden och del två "Min är skulden" pockar på, så nu är det den jag skriver och inget annat.
Jag vet att förlagsvärlden arbetar långsammare än en atlantångare vänder i småbåtshamnen. Och jag vet också att det får jag finna mig i ...


Gestalterna är väl underbyggda och de har en tuff resa framför sig. De båda huvudkaraktärerna i "Min är skulden" bär med sig skuggor från förr, skuggor som får dem att agera eller inte agera och inget är vad det ser ut att vara.
Om jag fick bestämma alldeles själv så skulle "Min är hämnden" ligga på bokhandelsdiskarna lagom till julhandeln och "Min är skulden" skulle finnas till försäljning 2017 och "Min är försoningen" 2018. Så ser min plan ut!
Vid sidan om trilogin växer även de andra böckerna fram ... jag har ju en plan för bövelen ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar