torsdag 12 oktober 2017

Svackor av olika slag

Denna höstiga oktobertorsdag försöker jag lära känna Marika. Hon glider undan lika skickligt som löven där de virvlar i vinden över gräsmattan. Det är allt mer sällan som mina karaktärer är samarbetsvilliga. För varje bok blir de mer krävande och förväntningarna på mig är höga. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att de testade mig.

Nåja, Marika gör alltså sitt bästa för att försätta mig i en skrivsvacka medan Mias bokhörna förhör sig om hur man botar en lässvacka.

Jag brukar ta en sväng till Adlibris ... slutar alltid med några inköp som jag sedan ivrigt väntar på. När de dyker upp får nyboksdoften mig genast att läsa. Alternativet är att besöka en fysisk bokhandel, resultatet blir det samma.

Jag tycker om hösten för dess mustiga färger och höga, klara luft. Vintern har jag svårare för, men den förebådar vår och jag brukar lyckas uthärda. Sommaren får många pluspoäng av mig, för då händer så mycket roligt. Alltså gillar jag i det stora hela årets växlingar, skulle verkligen inte vilja vara utan dem.


32 kommentarer:

  1. nej, nya böcker köper jag kanske inte, försöker hitta något gammalt i hyllan :)

    SvaraRadera
  2. Ja men det var ett supertips, handla nya böcker är alltid kul

    SvaraRadera
  3. Spana in det som ska komma ut kan också sporra en till läsning, även att se vad andra läser kan ibland tipsa en om böcker man har liggandes hemma:)

    SvaraRadera
  4. En bokbeställning brukar kunna göra susen :)

    SvaraRadera
  5. Det är något visst med att ha olika årstider även de ibland inte lever upp till namnet.

    SvaraRadera
  6. Bokbeställningar är inte så dumt.

    SvaraRadera
  7. Hm. Nyköp funkar inte så där enkelt för mig ...

    SvaraRadera
  8. har också hösten som favorit. jag gillar färgerna och den höga, klara luften och köper gärna några nya pennor och ytterligare skrivböcker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, pennor och skrivböcker ... det är höst.

      Radera
  9. Jag tycker också om hösten, innan den övergår i grått och regn. Men den perioden brukar vara kort och snabbt övergå i frost och klar luft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har vi haft en skön dag även om solen försvann efter lunch.

      Radera
  10. Ja jösses, handla nya böcker vid lässvackor, det vore något :)

    SvaraRadera
  11. Jo men så är det ju angående årstiderna, utan den ena skulle man sen inte på samma vis uppskatta den andra. ;)

    SvaraRadera
  12. Hösten är ju trevlig. Köpa nya böcker är farligt för bokhyllorna :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ju alltid att köpa nya hyllor också ;)

      Radera
  13. Nyboksdoften är verkligen speciell :-)

    SvaraRadera
  14. Svårt att välja favoritårstider, varje årstid har ju sin charm. Har inte varit så förtjust i den här hösten däremot, alldeles för mycket blåst och regn och det har varit ont om fina höstdagar

    SvaraRadera
  15. Mycket smart sätt att bota en svacka på tycker jag!

    http://www.nilmasbokhylla.com

    SvaraRadera