tisdag 26 maj 2015

Fler spännande möten

Häggen blommar och syrenen har slagit ut på sina håll, så den där skomakarsemestern blev kort i år. För min del är mitt arbete till stora delar semester. Jag kan nämligen inte tänka mig något bättre än att sitta skönt tillbakalutad och fabulera dagarna i ända.


Min är hämnden står på tur nu när Stenhuggarens dotter snart är klar. Det ska bli så himla roligt att få knyta om kontakten med Sigrid Birgersdotter och hennes värld. Och idag har jag haft en givande diskussion kring det manuset. Jag har fått veta att jag är på rätt väg och vad som behöver slipas till är ungefär samma saker som i Stenhuggardottern.

Detta innebär att jag känner mig säkrare i min roll som författare. Jag vet vad som behöver bearbetas och det är inte ens en bråkdel av det jag befarade. Nu vågar jag tro mer på mig själv och på min förmåga. Jag har en spännande sommar framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar