tisdag 5 maj 2015

Ensamt utan Sissela


Det har gått en vecka sedan jag släppte greppet om "Stenhuggarens dotter". Det är tomt, väldigt tomt och det hade jag inte förväntat mig. Jag trodde att det skulle bli skönt och att jag skulle känna frihet.



Naturligtvis kommer jag att fortsätta leva tillsammans med Sissela, men under andra former. Först och främst ska jag tillsammans med min lektör bearbeta och massera texten. Sedan är det dags för korrektur ... och tryck.

Livet efter tryck består av release och Bokmässa i Göteborg.Och redan nu ramlar förfrågningar om framträdanden och signeringar in. Jag tror att vi får en trevlig höst, Sissela och jag.

Samtidigt som jag ska fortsätta att skriva. Sigrid Birgersdotter Grip och Emanuel Andersson väntar i kulisserna under titeln "Min är hämnden".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar