tisdag 20 oktober 2015

Knyssla nästa!

På torsdag beger jag mig norröver. Målet är Knyssla mellan Söderhamn och Bollnäs. Har aldrig varit där tidigare och ser med spänning fram emot detta. Ser så mysigt och trevligt ut även om årstiden är en annan än den bilden visar.


Och här ska det bli skriva av i dagarna tre. Tillsammans med min författarkollega Maria Gustavsdotter ska jag hålla kurs i "Konsten att skriva för veckopressen". Det gäller ju att säkra återväxten.

Nog har jag undervisat i vitt skilda ämnen, men inte i detta. Tror dock att min erfarenhet kommer att räcka. Har sedan länge tappat räkningen på de alster jag bidragit med i svensk veckopress under en period av tolv år. Men sammanlagt är det långt över hundra noveller, sanna historier och följetonger som lämnat min dator. Och fler lär det säkert bli.

Funderar nu mest över hur långt hösten har kommit i Hälsingland. Kanske kan jag inviga min nya jacka med häftigt ceriserosa foder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar