måndag 30 maj 2016

Följ med på resan!

Då har jag alltså lagt om mitt roder, "Min är skulden" får ligga och mogna medan jag sätter igång med att redigera "Manglade dukar och vikta servetter". Jag vet att jag har nämnt det förut, men det tål att upprepas - jag gillar att redigera.
Från förlaget har jag fått 17 punkter som jag ska titta närmare på. Det här bara början, det handlar om bärande substans, nya kapitel, trådar som inte följts upp ordentligt, fördjupning av scener o s v. I den första vända börjar jag med att läsa igenom mitt manus. Det har gått en månad sedan jag sist hälsade på hos Felicia på Vättergatan 4 och jag behöver en repetition.

Köket Vättergatan 4.

Redan i de första kapitlen förstår jag att det hänt saker sedan jag var här sist. Felicia berättar både det ena och det andra som jag inte fått veta tidigare. Så medan jag läser gör jag anteckningar på min board. Men bara sådant som spontant kommer till mig. Redaktörens funderingar sparar jag till dess att jag läst klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar