fredag 13 maj 2016

Bokbloggsjerka 13 - 16 maj

Egentligen hade jag inte tänkt hänga på jerkan hos Annikas Litteratur- och Kulturblogg den här veckan, men frågan lockade och här är jag nu.

Av böckerna i din bokhyllan, vilken titel beskriver dig bäst?



Jag skulle vilja påstå att det finns flera titlar som beskriver mig och mina olika sidor, men vid en snabb titt fastnade jag för Peter Robinsons "Själens dunkla rum". Min själ har gömmen och skrymslen som jag förvånas över dagligen. Det är där som alla märkligheter formas som sedan blir till böcker, det är i de dunkla rummen som mina karaktärer föds och lever och det är där min kreativitet bor.



41 kommentarer:

  1. Bra titel, och det är väl skönt att man inte har slutat att förvåna sig :)

    SvaraRadera
  2. kul att upptäcka nytt hos sig själv :)

    SvaraRadera
  3. En poetisk titel och beskrivning :)

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det märkligt, men samtidigt fantastiskt att man fortsätter att upptäcka nya egenskaper hos sig själv. Man vill gärna sortera in människor i fack, sig själv också, för att förenkla för sig själv och kunna förhålla sig till andra och omgivningen tror jag, men hur många gånger har man inte, precis som du säger, upptäckt nya saker hos sig själv, hur är det inte då med andra. Intressant val av bokselfie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken nästan hoppade på mig när jag sökte med blicken över hyllorna.

      Radera
  5. Kan bli lite rädd för mina dunkla rum...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hana ... jag är också lite rädd för mina. Vet aldrig vad som kan dyka upp. Håller just på att stycka en person i en bok. Tycker att jag är riktigt ruskig.

      Radera
  6. Ja men det låter lite mystiskt.

    SvaraRadera
  7. bra titel! en förvånas ju ideligen över saker en upptäcker hos sig själv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det dyker upp nya saker hela tiden.

      Radera
  8. Låter spännande! Skulle tro att vi alla har några "dunkla rum" :)

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. Peter Robinson är bra på titlar tycker jag.

      Radera
  10. Det var väl en passande titel.

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker titel :) Lite gåtfull sådär.

    SvaraRadera
  12. Just ja - det är en beskrivande titel!

    SvaraRadera
  13. Jag tycker så om klangen i ordet dunkel :-)

    SvaraRadera
  14. Grattis du hittade en bok som kändes rätt! Jag tyckte det var jättesvårt!

    SvaraRadera
  15. Grattis du hittade en bok som kändes rätt! Jag tyckte det var jättesvårt!

    SvaraRadera
  16. Bra val av titel och fin motivering :)

    SvaraRadera
  17. Bra titelval och en intressant motivering.

    SvaraRadera