torsdag 11 april 2013

Besök i skrivarbubblan

Ännu ligger det snö kvar utanför mitt hus, men den krymper för varje dag och solens strålar värmer genom fönsterrutan. Projektet "Min är Hämnden" är inne i den sista tredjedelen. Av boken, alltså. Sedan återstår en massa arbete med att skriva kontrakt och redigera igen... och igen.
För mig är det perfekt med inomhusarbete nu och jag jobbar frenetiskt på att bli klar innan det är dags för "Kyrkornas Hemligheter" del 2.

Bjursund, en av familjen Grips tidigare sätesgårdar.
Igår kväll hade jag besök av mina båda co-writers. Det är riktiga höjdarstunder. Tillsammans diskuterar vi de kapitel som jag skrivit eller bearbetat. Vi vänder och vrider på händelser, språkbruk och karaktärer, vi drar ifrån och vi lägger till. Dynamiken är fantastisk. Tänk om jag alltid kunde jobba så här med mina romaner. Så intressant och vad skulle inte kunna komma ur ett sådant fruktsamt samarbete?
Emanuel har blivit vuxen och han rör sig i kretsar där intriger och rävspel står högt på agendan. Vem kommer att vinna? Vem kommer att försvinna? Dags för kapitel 19.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar