lördag 9 juli 2011

Alla heter Lars elller Anders

Idag har jag fullkomligt struntat i den härliga solen. Och istället har jag släktforskat. Jag har tittat i mina pärmar och granskat uppgifter som jag noterat för flera år sedan. Och visst kan man titta på dem med en annan inriktning och kanske tillföra något nytt. Jag trodde att jag skulle fokusera på Kerstin Svensdotter och hennes första man. Istället har jag fastnat vid hennes andre man Lars Larsson och hans förmodade bror Anders Larsson som sedermera gifte sig med Kerstins dotter Karin. Vet inte om jag egentligen kommit något nytt på spåren, men det är alltid roligt att vända och vrida på sina teorier. Att forska på lösa boliner, kallar jag det. Och jag tror fortfarande att Lars, Anders och deras syskon har en mor som heter Märta Nilsdotter. Men kommer jag någonsin att verkligen kunna källhänvisa hennes identitet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar