söndag 27 januari 2019

Ewa K läser ...

... ja, det gör jag. Allt möjligt, men att påstå att jag är allätare är ljug. Det finns en genre som jag brukar undvika och det är den sortens litteratur som jag kallar "tycka synd om böcker".

Jag läser för att bli underhållen och jag kan för mitt liv inte underhållas av andras olycka, vare sig det handlar om sjukdom, psykisk ohälsa, fysiska skador eller andra tråkigheter.
Som alltid finns det undantaget som bekräftar regeln.

Under en tid har jag följt Annika Teasler på Instagram och härom veckan sprang jag på hennes "Ända in i märgen" på en av mina loppisrundor. Boken fick följa med hem och jag började läsa. Efter bara några sidor var jag fast ... Annika trollband mig och hon underhöll mig. Hennes vardagliga språk och hennes distans till det som skulle kunna knäckt henne strålar.

Jag gillar överraskningar och den jag fick av Annika satt som en smäck. Till dig som ännu inte läst "Ända in märgen" säger jag bara: Det är dags nu!

2 kommentarer: