söndag 23 september 2018

Mitt emellan med ett ben i luften

Släkten har fyllt tio år! Alltså serien Släkten utgiven av Historiska Media, en svit med romaner, var och en skriven av olika författare, alla kvinnor. Första delen utspelar sig i vikingatid och nu är vi framme vid 1400-talet där Engelbrekt satte avtryck i den svenska historien. Tanken är att fortsätta fram till nutid. Mitt bidrag, Stenhuggarens dotter, är den sjunde boken i ordningen.
Vi författare turade över sundet, pratade på Lunds bibliotek och på Kulturen, vi träffade pressen och vi åt och drack gott. Kort sagt ett firande i dagarna två som vi sent kommer att glömma.

Nu är jag hemma och laddar batterierna innan det bär av till Göteborg och Bokmässan. Årets stora begivenhet som jag alltid ser fram emot. I år bor jag på hotell Lorensberg på lagom gångavstånd och jag åker hem redan fredag eftermiddag. Hem för att ta höst och fortsätta skriva.


2 kommentarer: