måndag 3 september 2018

En karaktär i luren

Ni vet, Brian ... Prästen i Lånat silver och krossat glas, han ringde mig häromdagen. Nej, hans namn är inte Brian, men inte långt ifrån och han är präst i Huskvarna pastorat. Och likheter mellan honom och Brian finns det tydligen gott om.

Min första tanke var hjälp, vad vill han? Ställa mig till svars? Men nej ... När han skojat färdigt bjöd han in mig till en ekumenisk sammankomst där jag ska berätta om Huskvarnasviten.
Lite pirrigt är det allt med tanke på att Brian är en präst med vida ramar vad det gäller tro ... Och i Vaxade juveler och brända hjärtan har hans roll vuxit.

Nåja, nu väntar jag bara på att Felicia eller Jeanette eller .... ska materialiseras och stå på min tröskel. Efter "Brians" samtal överlever jag allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar