torsdag 26 april 2018

Bokklubbar!

Hur många torsdagar ryms det på en vecka? Jag tycker att det är torsdag nästan jämt. Nej, jag skojar bara ...

Mias helgfråga dyker upp säkrare än ett brev på posten och jag deltar så gärna även om jag inte är med varje vecka. I själva verket är det den enda bloggaktivitet som jag nu för tiden ägnar mig åt.

Idag undrar Mia om jag är med i någon bokklubb. Det är jag inte. Inte just nu! Annars har jag varit med i många bokklubbar från och till. Lika bra att jag erkänner att premier kan locka mig. Då framför allt fina muggar, gärna från Rörstrands.

Jag kan också få för mig att fynda böcker till superpriser, kanske inte varje vecka. Men ofta nog.

Här på det småländska höglandet har aprilvädret slagit till, ena minuten skiner solen från en blå himmel som i nästa ögonblick bli alldeles svart och släpper ifrån sig tunga blöta droppar.

Trevlig helg allesammans!


24 kommentarer:

  1. alltid roligt att fynda, förr hittade jag många bra böcker på Böckernas Klubb.

    SvaraRadera
  2. Precis som här då med vädret idag, lika på Upplandskusten alltså. Visst kan det vara premierna som lockar, för mig har det alltid varit gratisböckerna som varit avgörande. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att läsning och muggar liksom går hand i hand :)

      Radera
  3. Så roligt och oemotståndigt att fynda böcker.

    SvaraRadera
  4. Jag är redan medlem i Bonniers bokklubb men kan erkänna att muggarna var snygga. 👍Lockas lätt av rea och erbjudande.

    SvaraRadera
  5. Hos oss i Borås har det också varit blandat väder idag både sol, regn och hagel.

    SvaraRadera
  6. Böcker till bra priser är rätt svåra att motstå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I alla lägen ... visst är det konstigt ;)

      Radera
  7. Man ska passa sig för att lockas av premier ;)

    SvaraRadera
  8. Jag köper oftast böcker på sommaren och då kan det bli till reapris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har man tur kan man snubbla över hela boktält på turistorterna.

      Radera
  9. Min tro på bokklubbar är helt borta, lockas inte. De tar för mycket betalt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ståndaktiga du. Önskar att jag vore likadan.

      Radera
  10. Erbjudanden är svåra att motstå men numera lyckas jag ganska bra.

    SvaraRadera
  11. Muggar från Rörstrand är svåra att motstå :). De är alltid fina.

    SvaraRadera
  12. Premier lockade mig mer förr, nu blundar jag mest...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå ... för det mesta kniper jag ihop ögonen jag också.

      Radera