måndag 19 februari 2018

In english, please!

Visst är jag bra på att prata engelska. Inga bekymmer alls, bara en och annan konstpaus. Men det flyter på. Eller hur?

Det var vad jag trodde fram till i höstas när släkten från USA kom på besök. Tunghäftan slog till och jag stammade fram ett eller annat yes or no ...

Jag hade legat av mig totalt. Några år där jag bara behövt läsa lite text, skriva lite på messenger eller skicka ett mail där jag haft oceaner av tid att formulera mig.

Nåja ... idag har jag börjat en engelsk konversationskurs på Folkuniversitetet i Jönköping. Det var så himla kul och jag längtar redan till nästa gång.

I`m a swedish author writing novels, womens fiction.

2 kommentarer:

  1. Eftersom jag har en stark faiblesse för brittisk engelska skulle jag välja att se det som att dina vänner från USA hade svårt med engelskan 😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Robert! Det stärkte mitt självförtroende.

      Radera