söndag 10 december 2017

Nobelpriset, det är stort ...

Sitter just och tittar på utdelningen av fredspriset och ska sedan njuta av festligheterna i Stockholm. Ja, inte i verkligheten men ändå. Jag gillar att titta på fina kläder och det maffiga kringarrangemanget.

Samtidigt som jag då och då ändrar ett ord eller flyttar ett stycke i Lånat silver och krossat glas. I vanliga fall skulle jag inte drömma om att titta på TV och redigera samtidigt men ett litet undantag kan aldrig skada.

Deadline för första redigeringsrundan är den 18 december, sedan ska jag ta jullov ... Nej, jag kommer nog att pilla lite på trean i Huskvarnasviten som än så länge heter Vaxade juveler och brända hjärtan. Den utspelar sig delvis i juletid och då passar det fint att skriva bland tomtar, klappar och glögg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar