torsdag 25 maj 2017

Önskelista i denna ljuva sommartid

Att det är helgdag idag har jag inte märkt så mycket av. Ibland byter jag skepnad och ger mig av till världens mysigaste redovisningbyrå. Kanske kommer ni som följer mig på Instagram rentav känna igen den i Manglade dukar och servetter.

Röd dag eller inte ... Mias Bokhörna håller ställningarna och ställer veckans helgfråga.

Hur ser din bokönskelista ut? Vad ska du köpa till din mamma på mors dag?

På min önskelista står Sommaren före kriget av Helen Simonson, Tiden är inte nu av Elin Boardy och Flickan i glastornet av Elizabeth Fermantle.

Om min mor varit i livet skulle hon (naturligtvis) fått Manglade dukar och vikta servetter.


   

24 kommentarer:

  1. Manglade dukar... läser jag just nu.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att så många delar/delade sitt läs intresse med sina släktingar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och min mor läste ofta samma böcker som vi sedan diskuterade över en fika.

      Radera
  3. Det hade ju varit en härlig känsla att ge sin mamma sin egen bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar faktiskt att hon varit i livet.

      Radera
  4. Vilken toppenpresent till sin egen mamma :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hade varit riktigt roligt om hon varit i livet.

      Radera
  5. Manglade dukar och vikta servetter skall jag lämna vidare till min mamma när jag läst ut den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att ni båda två har nöje av den.

      Radera
  6. Trivsamt att sitta ute o läsa historisk feelgood idag. :)

    SvaraRadera
  7. Ja förstås skulle du ha gett din mamma Manglade dukar och vikta servetter om du hade haft chansen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit riktigt roligt att ge henne den boken.

      Radera
  8. Spännande att du byter skepnad mellan varven, det vore kanske inte så dumt ;)

    SvaraRadera
  9. det var ju enkelt för dig! kul att byta skepnad. den kan säkert vara givande

    SvaraRadera
  10. Tror din mamma hade blivit jätteglad för den boken!

    SvaraRadera
  11. Jösses va smidigt, jag brukade laga mat till mamma när hon levde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagad mat på Mors dag måste ha varit uppskattat.

      Radera