onsdag 2 mars 2016

Dag 53/100 tillsammans med Manglade dukar och vikta servetter



Innan dagens arbetspass är slut kommer jag att att påbörja redigeringen av Manglade dukar och vikta servetter. Detta trots att det ännu fattas några kapitel i slutet av boken.
Jag arbetade på samma sätt med Stenhuggarens dotter och Min är hämnden. Tanken bakom metoden är att jag finslipar slutet genom att arbeta igenom tidigare textavsnitt. Eller kanske till och med förändrar slutet.




Hur många gånger jag går igenom manuset innan det skickas vidare beror lite på ... Jag vill känna mig nöjd innan jag släpper iväg det. Därefter har jag veckor, ja kanske månader av redigeringsarbete tillsammans med en redaktör/lektör innan korrekturläsaren får göra sitt. Själv läser jag också en sista gång bara för att ...

Manglade dukar och vikta servetter ingår i en 100-dagarsutmaning som jag deltar i. Det är ett experiment som går ut på huruvida jag kan producera en bok från research till en första läsning på förlag inom 100 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar