torsdag 17 september 2015

Jag skriver vidare ...

... nu på "Min är hämnden". Ett projekt som pågått av och till under några år. Nu gäller, nu kommer jag att sätta punkt inom några veckor. Jag är inte mycket för att inte ha något för händer. Avseende just den här boken är drivkraften extra stark. Jag har ett löfte som ska uppfyllas och jag har en fortsättning som heter "Min är skulden". Och den fortsättningen är min alldeles egna historia.

"Min är hämnden" är som kanske några av er minns ett manus som från början skrevs av Kjell Broberg. Det är tråkigt att tänka på att Kjell inte fick skriva färdigt sin bok, men han lämnade en suverän berättelse efter sig med karaktärer som inte går av för hackor, väl beskrivna miljöer och en intrig som fortfarande ger mig rysningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar