onsdag 9 januari 2013

Jag har en plan

En del av mig är mycket strukturerad och vill ha ordning på minsta detalj. Jag kan bli fruktansvärt frustrerad över att barnbarnen slänger sina ytterkläder på golvet. Men samtidigt finns en bohemisk sida hos mig som älskar det lössläppta livet utan kalender och klocka. Framför allt det där med klocka. Har inte burit armbandsur på över tio år. Men jag äger några stycken omoderna reliker. Nåja, klockor finns det omkring oss vart vi än vänder oss, till och med i telefonen. Och jag brukar sällan missa.

Här har tiden gått långsamt.
För att då få ordning på 2013 har jag idag gjort en plan. Den sträcker sig från nu och fram till och med september. Månad för månad har jag benat upp vad som ska göras och i vilken ordning. Men jag är medveten om att saker och ting kan ta längre tid än beräknat. Medan annat faktiskt kan gå fortare. Jag tycker att det känns skönt, nu har jag något att hålla fast vid när jag tenderar att fladdra iväg och bli bohemisk. Varför tar då planen slut efter september? Det är min buffert och skulle det inte finnas något att fylla resten av året med så tar jag helt enkelt semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar