lördag 24 september 2011

Ännu ett uppvaknande.

När ska jag skriva om det inte ska ske nu. Livet är skört. Vad är det som hindrar mig egentligen? Alla saker som tycks vara måsten eller är det där med brödfödan? Att vara författare är förenat med att skriva först, sedan vänta på förläggare som ska säga sitt. Det senare tar nästan längre tid än själva hantverket, skrivandet. Sedan ska det gå i tryck. Sist men inte minst ska författaren få betalt och det sker för de flesta författare i november med ett års eftersläpning. Det är därför som jag skriver romaner och artiklar för vecko- och månadspress. Och liksom aldrig kommer till skott med det som ligger mig varmast om hjärtat. Ännu en sommar har gått utan att jag har vandrat på Holavedsleden.
Vem är det som Kerstin ser i skogsbrynet? Och vad är det som de bär på? Ett jaktbyte? Jag vet och jag vill så gärna att ni andra ska få veta också. Just nu önskar jag mig ekonomisk frihet att skriva det jag brinner för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar