tisdag 23 januari 2018

Författare är företagare

Tiden då författarna bara satt på kammaren och skrev är över sedan länge. De behöver inte heller leva ett torftigt liv på ruinens brant. Men det gäller att jobba, minst åtta timmar om dagen.

Jag är en enskild företagare som producerar underhållning i form av i första hand romaner. Tiden vi lever i är spännande. Nya format erövrar marknaden och förlagen nischar sig.

2018 är året då jag tar ett steg längre. Eller flera till och med, men allt kan jag inte avslöja än. Nåja, jag kommer att visa mig på nya arenor och bygga vidare på mitt varumärke.

Ett av stegen är samarbetet med underbara och duktiga Veronica Grönte som driver Författarskola.se med bas i Nässjö. Håll koll på oss på facebook!

Idag och i morgon jobbar jag vidare med att knyta ihop Vaxade juveler och brända hjärtan. På torsdag drar jag iväg till Lund för möte med mitt förlag och fotografering. Nya pressbilder, hua mig!













2 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig att det är väldigt mycket att stå i som författare... aldrig vila liksom. Jag hejar på!

    http://www.nilmasbokhylla.com

    SvaraRadera