torsdag 11 januari 2018

Det är redan ett nytt år

Vart tog 2017 vägen? Har det med ålder att göra? Att tiden rusar ... eller handlar om något annat? För min del misstänker jag att det beror på allt det roliga som händer, allt jag har att se fram emot och nya böcker som är på gång.

Lånat silver och krossat glas lusläses under lupp, både av mig och av redaktör Åsa. När Åsa läser filar jag på Vaxade juveler och brända hjärtan. Och det kommer mer ...

När jag inte arbetar med böckerna gräver jag i vår släkthistoria, lägger pussel och extraknäcker. Våren är en bråd tid i redovisningsbranschen.

På fredag nästa vecka ska jag åka till Formexmässan i Älvsjö ... som sällskap och smakråd. Ska bli skoj.

Och vet ni vad? Om en och en halv månad kan vi säkert börja titta efter vårtecken. Då ska jag testa att så sallad i växthuset, men innan dess är det frösådd av tomater och gurka som gäller. Funderar på att köpa en smart hylla att ställa precis innanför altandörren i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar