tisdag 16 januari 2018

Skriva och läsa i januari

Den där våren jag fabulerade om i förra inlägget tycks vara långt borta. Småländska höglandet har fått en släng av meteorologernas klass ett varning. Jag fäster ögonen på skärmen och förtränger vinandet runt knutarna.

Jag har fullt upp med Marika och Emelie i Vaxade juveler och brända hjärtan. Deras mor- och dotterrelation är inte av det enklaste slaget. De krånglar till det så till den milda grad att jag knappt vet hur det ska sluta. Och det är min sak att reda upp det.

Om si så där tio månader kommer ni att få veta hur det går.

Vad tänker jag själv läsa framöver? Jo, 1793 står högt på listan, men dessvärre är den restnoterad. Så har jag hört att det kommer något nytt av Jojo Moyes. Utöver det är jag sugen något av Tamara McKinley för att det var ett tag sedan jag läste henne. Önskar att jag kunde göra som när jag var ung, läsa halva natten och ändå vara glad och pigg dagen därpå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar