onsdag 21 juni 2017

Summa summarum

Under årets första månader redigerade jag Manglade dukar och vikta servetter. Jag kände att jag hade något på gång, huvudkaraktären Felicia i nutidsdelen utvecklades och tog plats. 1800-talsflickan Nanny växte upp och skapade sig ett liv. Sakta men säkert vävdes deras öden samman.

Den 13 maj hade jag ett fantastiskt releaseparty och några dagar senare blev Manglade dukar och vikta servetter Månadens pärla hos nätbokhandeln Adlibris. Och låg etta på deras topplista. På mindre än två veckor var boken slut i lager och det blev tilltryck.

Recensionerna som strömmade till blev grädden på moset. Tänk att så många tycker så mycket om Felicia och Nanny! I augusti blir den ljudbok på Storytel med duktiga Maria Lyckow som inläsare.

Samtidigt som Manglade dukar och vikta servetter är på "eriksgata" jobbar jag på nästa bok, Lånat silver och krossat glas. Felicia får ta ett steg tillbaka, men hon finns med i kulisserna. Istället får ni möta den nyblivna änkan Jeanette som lever här och nu och fotografen Mathilda från en tid som flytt. Vi stannar kvar i Huskvarna och det händer allt som oftast att jag talar om böckerna som Huskvarnasviten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar