måndag 12 juni 2017

Festligt värre

Förra inlägget handlade om störningsmoment för läsandet och nu fortsätter jag på samma tema, störningsmoment för skrivandet.

I torsdags var det sommarfest på förlaget i Lund. Underbart, härligt och roligt! Träffade både gamla och nya författarkollegor, fick en inblick i tryckarens vardag och säljarens uppgifter samt diskuterade tider som flytt med andra historienördar. Timmarna flög iväg.

Lördagen festades om på hemmaplan med ett extra något försenat releaseparty och igår bjöd äldsta barnbarnet på tårta.

Men idag är det måndag! Till min stora lycka vill Sofia från Dalarna träffa mig över en kopp kaffe ... Men sedan, sedan ska här skrivas eller snarare strykas. Jag har kört fast i första tredjedelen av Lånat silver och krossat glas och i lördags mellan skålarna kom jag på vad det var för fel. Några scener ska bort, bort, bort ... men i vanlig sann Ewa-andan kommer jag att spara dem till bättre tider. I vilket fall som helst hör de inte hemma i den här boken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar