torsdag 1 juni 2017

Störningsmoment

Helgfrågan hos Mias Bokhörna har precis dykt upp, såg att på Instagram att hon lagt ut den. Jag har hängt på ett tag nu och det känns nästan som om det inte är torsdag utan den.

Vad kan störa din läsning?

Släkt och vänner som erbjuder roliga aktiviteter av alla de slag, såsom roadtrips, grillkvällar och kortspel. Trädgårdspyssel och gymmet ... Och naturligtvis mitt eget skrivande.

Men egentligen tror jag inte att jag ser det som störande. Jag väljer bara andra sysselsättningar under vissa perioden, alltså läser jag ibland mer och ibland mindre.


28 kommentarer:

  1. visst är det besvärligt med släkt och vänner ;)

    SvaraRadera
  2. Nej precis det är inte störande bara för att det tar lästid! Men är ju bra man har många hobbies och släkten och vännerna ska man vara rädd om!

    SvaraRadera
  3. Man måste ju göra annat i livet än att läsa också, att vara med familj och vänner och göra diverse aktiviteter är nog också viktigt.

    SvaraRadera
  4. Det är nog bra att göra annat mellan varven också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är läsning ett av flera nöjen.

      Radera
  5. Ibland 'är det nog bra att ta en liten paus från läsandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar suget jag får när jag gjort ett kortare uppehåll med läsningen.

      Radera
  6. störande är när det ringer och när TV:n är på i rummet intill

    SvaraRadera
  7. Släkt och vänner kan väl aldrig störa egentligen tycker jag :)

    SvaraRadera
  8. Nej, men det där kan man väl inte kalla störande. Det är ju bara roligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt beror på vad man menar med störande ;)

      Radera
  9. Ibland är det trevligt med umgänge och göra roliga saker ihop =)

    SvaraRadera
  10. Ja ibland så väljer man ju medvetet andra saker än läsning.

    SvaraRadera
  11. Du har så rätt, att umgås med släkt och vänner är inte störande.

    SvaraRadera
  12. Det låter som mysiga distraktioner. Roadtrip låter trevligt och jag är ju en sån som ofta läser i bilen - bara det inte är allt för kurvigt eller vackert utanför.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har svårt att läsa i bilen. Kan ju missa nåt ;)

      Radera
  13. Släkt och vänner är trevliga störningsmoment :)

    SvaraRadera
  14. Tänkte nog mer på lite när man är i action liksom... då man redan sitter och läser och störs av något som inte går att stänga ute. Men de flesta verkar ha uppfattat frågan som dig, så det är nog så den skall tolkas. ;)

    SvaraRadera
  15. Ja ibland behöver man en paus från läsandet.

    SvaraRadera