måndag 12 augusti 2019

Feelgoodfestivalen 2019

Så var den över för den här gången, Feelgoodfestivalen i Mariefred. Jag har berättat om mitt författarskap, om att skildra sorg i en genre där det mörka inte anses vara helt okej att skriva om. Och jag har delat med mig av mina bästa skrivtips i en skrivarskola. Samt pratat med författarkollegor och minglat bland massor av underbara läsare. Stort tack för att ni finns och sätter guldkant på min tillvaro.

Hela helgen har verkligen gått i slottens tecken. Först en natt på Södertuna slott med anor från 1300-talet för att dagen därpå möta läsarna i det gamla Vasaslottet Gripsholm. Den kvällen kröp jag ner under ett dunigt bolster på det häftiga godset Öster Malma. Söndagen avslutade jag ståndsmässigt med lunch på Nynäs slott i närheten av Nyköping.

Naturligtvis passade jag även på att besöka Nyköpings Hus när jag ändå hade vägarna förbi. Jag blev inte särskilt förvånad när Sissela från Stenhuggarens dotter skymtade förbi i ögonvrån. Att vara författare äger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar