söndag 15 juli 2018

Sol, sol, sol ...

Sommaren rullar på och dagarna går. Solen fortsätter att lysa från en klarblå himmel som endast då och då dekoreras med små lätta moln. Jag njuter och suger i mig av detta underbara även om jag som så många andra inte skulle tacka nej till några dagars regn med tillhörande kura-inomhus-aktiviteter.

Om knappt tre veckor är det dags för feelgoodfestivalen i Mariefred. Det ska bli så roligt och jag hoppas att vädergudarna kan spara en solskensdag till dess. Efter festivalen far jag vidare till Birka och kanske, kanske även Gamla Uppsala.

Häromdagen besökte jag Varnhem där jag insöp historien av vikingakvinnan Kata och hennes gårdskyrka. Natten innan tillbringade jag på häftiga Mösseberg kurortshotell. Jisses vilken miljö ... Här hade jag mer än gärna stannat riktigt länge. Återvänder kanske med datorn under armen.

Ha en fortsatt fin sommar! Och titta gärna in då och då för rätt som det är skriver jag några rader.

2 kommentarer:

  1. jo, vi har liten bergsträdgård... bär och frukt verkar vi få ändå.

    SvaraRadera