torsdag 18 januari 2018

Teknik ... Jag säger då det ...

Ingen återvändo. Min kära telefon drog sin sista suck i dag. Med fjärilar i magen närmade jag mig butiken. Det här var inget jag ville, men nöden har ingen lag. Trettio minuter senare stod jag utanför dörren med en sprillans ny Samsung S8.

Resten av dagen ägnade jag mig åt att göra den till min. Somligt fungerade fint, annat inte alls. Jag har fortfarande varken bankid eller swish. Vilket i o f s inte är telefonens fel utan snarare min bankdosa som inte verkade tycka det var så kul att komma fram ur gömmorna.

Nu till något mycket roligare - veckans helgfråga hos Mias bokhörna. Denna vecka handlar om bloggaktiviteter. För min del består regelbundenheten endast i att jag ibland deltar i just denna helgfråga. Förr var jag betydligt aktivare ...
Jag tycker att den är lagom lättsam och jag får tillfälle att besöka andra bokbloggare.

Bonusfrågan handlar om husdjur. Självklart har jag katt. Just nu bara en, maincoonkissen S*Birkalundens Elin Ingesdotter. Några dagar före julafton fick min kära Black Bonnie somna in. Hon var trött och gammal, men så saknad.
Planen är att Elin ska få en ny kompis under året. Jag drömmer om en bruntabbyhane. Har koll på två kullar som är på gång. Jag söker lite speciella linjer ... kräsen påstår mina nära och kära.


28 kommentarer:

  1. En riktig kattälskar med andra ord. Jag skulle vilja ha en ragdoll

    SvaraRadera
  2. Jag har bara en vanlig huskatt, nu drygt 8 månader. Har haft katt tidigare också, men åldern tog ut sin rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huskatt eller raskatt, alla är lika goa.

      Radera
  3. Main coon-katter är verkligen vackra! Eller förresten, nästan alla katter är vackra! ;-) Jag önskar jag kunde ha en, men misstänker att den skulle bli överkörd på nolltid eftersom vi har så mycket trafik här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lätt att katt på alla ställen.

      Radera
  4. Jag har haft katt nen det var länge sen. Är sugen på att skaffa hund eller katt och någon gång kanske....

    SvaraRadera
  5. Jag måste snart göra den där telefongrejen. Bävar. Om jag hade katt - vilket jag inte skulle ha nåt emot - skulle det vara en randig i svart och grått, med vit haklapp. Stamtavla absolut inget krav.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stamtavlor har ingen betydelse för mig heller. Men just rasen mco tilltalar mig och då är det viktigt med stamtavla pga att det förekommer en hel del nonchalans bland vissa uppfödare.

      Radera
  6. kanske får jag ärva sonens mobil igen :)

    SvaraRadera
  7. Jag skulle så gärna vilja ha en katt, men jag tycker ju inte att de ska vara instängda i en lägenhet. I alla fall så är det inte en sådan katt jag vill ha :) Brukar prata med grannens katter i brist på egen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om att katter mår bra av att gå ut. Åtminstone om man bor så till att det är möjligt.

      Radera
  8. Tråkigt med Black Bonnie... Samma sak hände med vår Storpudel på nyårsafton.

    Maincoons är ju så vackra, och läckra, och bruntabby är en väldigt fin färg. Vi har en Ragdoll och två stallkatter, som numera verkar vilja vara inomhus lika mycket som ute ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid jobbigt när djuren blir gamla ...

      Radera
  9. Ja usch vad man sörjer katter man haft länge. Var utan ett tag, men det gick ju inte... mössen runt huset var möjligen glada under den tiden i varje fall, slut med det nu. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir tomt. Märkligt att de kan bli sådana personligheter.

      Radera
  10. Det där med att vänja sig vid ny telefon kan ta hur lång tid som helst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis ... och inte får jag allt att fungera heller.

      Radera
  11. jag blir svett i handflatorna av telefonbutiker. men jag har hittat en försäljare som är mycket duktig på att förklara saker och ting så att jag förstår. och han förstår vad jag säger också även om jag använder ett vanligt jordnära språk i stället för det fackliga fikonspråket. det är fint. måtte han leva länge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Telefoner är inte att leka med. Inte datorer heller. Vad var det för fel på skrivmaskin och kobra?

      Radera
  12. Oj, det blir säkert trevligt med kattunge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag med ... och hel del stök och bök :)

      Radera
  13. Man SKA vara kräsen när man väljer uppfödare.

    SvaraRadera