torsdag 22 juni 2017

Det är heeeelg ...

Känner att jag har tappat bort helgfrågan hos Mias bokhörna några veckor, men nu hänger jag på igen.

Vad gör du när du råkar ut för en trögläst bok? Gärna exempel på en sådan.

Vet ni vad? Jag slår faktiskt ihop den och ställer den i bokhyllan. Sedan tar jag fram den med jämna mellanrum och försöker igen. Segast av dem alla tror jag att Sigrid av Johanne Hildebrandt är. Jag vet inte hur många gånger jag försökt ta mig igenom den. Märkligt, för det är verkligen en bok helt i min smak om man kollar baksidestexten.

Bonusfråga: Hur firar du midsommar?

Mitt midsommarfirande startar klockan 15 med massor av släkt och vänner, kända som okända i ett enda virrvarr. Vi ska resa midsommarstång, äta tårta, spela på chokladhjul och rida tjur ... Vid 18-tiden fortsätter jag och en man som också heter Ove till goda vänner där det vankas mer att äta och kortspel kvällen lång.
På midsommardagen spelar vi brännboll och på söndag morgon är det frukost i växthuset för två självinviterade gäster.

Sedan ska det bli skönt att vända tillbaka in i skrivarbubblan.




27 kommentarer:

  1. Men så trevligt ert midsommarfirande verkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas bara att det inte kommer att regna hela tiden.

      Radera
  2. Mina halvlästahyllor har jag börjat samla på ett ställa så ibland gör jag ett ryck och får för mig att avsluta någon. Men wow vilken underbar midsommar helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker ibland att det känns som att ge upp när jag lämnar en bok halvläst.

      Radera
  3. Låter som det kommer bli en trevlig midsommar. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Låter som en jättetrevlig midsommar!

    SvaraRadera
  5. jag hittar sällan tröga böcker... glad midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer inte mig så ofta heller.

      Radera
  6. Det låter som en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  7. det låter som trevligt midsommarfirande.
    baksidestexter kan en inte lita på

    SvaraRadera
  8. Oj det helgfirandet kräver sin kvinna! Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om en dryg timme drar det igång ;)

      Radera
  9. Men! Där ser man! Kanske är jag inte ensam då att tycka Sigrid var... ja, inte speciellt bra. Drog också upp den i exemplet. Läste igenom den, men oj så mycket skumläsning det blev.
    Glad Midsommar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite lustigt att vi nämnde samma bok ... Kanske skumläser jag den någon gång.

      Radera
  10. Det låter som om du har en härlig helg framför dig!

    SvaraRadera
  11. Låter som ett helt fantastiskt midsommarfirande :)

    SvaraRadera
  12. Låter som du får en fin midsommar.

    SvaraRadera
  13. Nu ÄNTLIGEN har jag hunnit ta en bild till min recension av din mysiga bok! Förlåt att det tagit så lång tid, skolavslutningar och midsommar och födelsedagsfester har kommit emellan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böcker har lång hållbarhet ;) Det brådskar inte.

      Radera
  14. Vilken härlig midsommarhelg ni måste ha haft :D

    http://nilmasbokhylla.wordpress.com

    SvaraRadera