torsdag 13 juni 2019

Nu stormar det ...

Hårda vindar drar in från norr över Tranås och Sandra får fälla upp kragen för att skydda sig från stormar av skilda slag. Mer en än gång längtar hon hem till Västerås och lugnet där.

Nu är den här! Tredje delen i serien om begravningsbyrån Tranan. Nu stormar det i dalens famn finns både som ljudbok och i fysisk form.

Samtidigt som den fjärde delen, I denna ljuva villervalla fingranskas av duktiga korrekturläsare jobbar jag vidare med Sprucket läder och svikna löften.

Idag funderar jag på om inte Sandra i Tranås och Lollo i Huskvarna skulle kunna bli riktigt goda vänner. Fast jag har svårt att föreställa mig Lars och Christoffer njuta av en kall öl tillsammans. Eller vad skulle hända om prästen Brian får en tjänst i Tranås pastorat? Skulle kunna bli en så kallad crossover som tidsmässigt ligger efter både Huskvarnasviten och Tranåsserien. Men det är bara en flyktig tanke ... sådana har jag många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar