måndag 24 juli 2017

Kontorsarbete ...

Måndag, ny vecka och kontorsdag. Vad gör en författare på kontorsdagen?

Jag börjar med att gå igenom de högar som samlats på skrivbordet samtidigt som jag startar den stationära dator. Den är min backup, här förvaras tusentals bilder, manusutkast och färdiga manus.
En sådan dag som idag, så här i slutet på månaden innebär också att jag betalar räkningar.

Sedan fixar jag till lite annat smått och gott som att ladda över bilder från kamerans minneskort och kanske tar jag en titt i agendan för att uppdatera mitt minne inför veckan.

Veckan som ligger framför mig innebär två dagar "på rymmen från manus". Det blir en nöjestripp i kombination med research. Följ med via Instagram!

Efter lunch sätter jag mig och knappar vidare på "Lånat silver och krossat glas" där det hettar till ordentligt. Vad gör du, en måndag i slutet av juli?

2 kommentarer:

  1. Jag läser på om Baeyxtapeten och förbereder mig för Medeltidsveckan i Visby där jag ska föreläsa och ge kurs. Borde dessutom redigera, men det får anstå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där tapeten skulle jag gärna vilja veta mer om. Jag kanske kan få tigga mig till en privatlektion?

      Radera