måndag 31 juli 2017

Den där Jeanette ...

Idag är jag och Jeanette överens. Jag pratar om huvudkaraktären i Lånat silver och krossat glas. Det är lätt att förväxla verkliga vänner med fiktiva och det händer att det blir fel ... Hon har varit lite jobbig att hantera. Har inte velat gå i mitt ledband, men jag släppte efter på tyglarna och då blev det som jag ville ... Så tjoho ... Det blir bra det här!

Vem är då Jeanette? Hon är mitt i livet och gillar inte rosa. Hennes hår är nästan midjelångt, tjockt och lagom trassligt. Ett sabbatsår hägrar och hon har drömmar att förverkliga. Men Gun kommer emellan ...

Jag känner av pressen. Manglade dukar har tagits emot väl av läsarna och nu vill jag inte göra någon besviken, allra minst mig själv. Ribban ligger högt och jag strävar efter att komma över med marginal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar