fredag 15 maj 2015

Utflyktssäsongen i full blom


Häromdagen damp det ner en fin bok i min brevlåda. Vackert omslag, skön papperskvalité med en doft av tryckeri. Det finns väl inget bättre än att få vara den första som börjar bläddra i ett alldeles färskt exemplar av arten bok. Boklig bok alltså ...

Småländska gårdsbutiker & kaféer av Ann-Charlotte Fägerlind och utgiven på Isaberg förlag är den bok som kommer att bli min följeslagare i sommar.



Utflykter följer inte alltid planerade vägar. Rätt som det var satt jag med en kopp kaffe och en bit superb kladdkaka i Levanders lanthandel. När jag lyfter blicken inser jag att jag befinner mig på en av de platser som Ann-Charlotte lyfter fram i sin bok.


Ett underbart ställe med massor av atmosfär och häftiga prylar både till lyst och försäljning. Mer om Levanders lanthandel finns i boken på sidan 62 - 67.

Den finns att köpa på många ställen och den går naturligtvis att beställa direkt från förlaget





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar