måndag 16 juni 2014

Min är hämnden... igen

Sakta men säker rullar arbetet med manuset till "Min är hämnden" igång igen. Jag har blivit taggad av mina co-writers och av ett svar från ett av våra mer namnkunniga förlag. Så här skriver de:

"Min är hämnden är en stundtals mustig berättelse som nog har varit rolig att skriva. Man får känslan av en gammaldags skröna. Tyvärr håller det inte hela vägen eftersom manuset blir mer redogörande än gestaltande, här hade behövts en tydligare dramaturgi och mer liv i karaktärerna. Som det nu är staplas händelser och scener på varandra utan att bilda den helhet som krävs. Synd, för jag är övertygad om att det ligger mycket arbete bakom och visst glimtar en spänning fram då och då."

Det här kommer jag att fixa, skam vore väl annars. Så nu kör jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar