måndag 14 oktober 2013

Nanowrimo

En intressant tanke att skriva 1 667 ord om dagen i 30 dagar i sträck. Har jag gjort det redan fastän jag inte tänkt på det? Kan nog inte svara sanningsenligt på den frågan. Jag vet att det finns dagar då jag presterat upp emot 3 000 ord. Men det handlar om enstaka dagar och under pressen av en deadline.
Den första november är det dags för årets Nanowrimo. Tävlingen gick av stapeln allra första gången 1999 och hade då 21 deltagare. Numera är det över 200 000 personer världen över som under november månad varje år producerar mängder av text.

Kunskapens frukt.
Jag ser det som en gigantisk övning av självdisciplin. Och ett sätt att skriva utan att störas av jante. Under en tid har jag från och till funderat på att delta. Eller inte delta. Just denna dag tror jag att jag ska skapa min alldeles egen Nanowrimo. Frågan är om jag kommer att hålla det jag förutsatt mig göra.

Vilka knep behöver jag ta till för att hålla distraktionerna stången? Vad är det som gör mig till en vinnare? Och framför allt, vilken blir min belöning?

Mitt största bekymmer är att hålla mig till att prestera kvantitet och inte stirra mig blind på kvalitet. Det senare får jag ta tag i därpå. En sak åt gången.


"Min är Skulden" är ett intressant uppdrag i detta sammanhang därför att jag tror att den boken behövs som draghjälp åt "Min är Hämnden". Låter som omvända världen att låta del två lyfta del ett. Men jag är tämligen säker på att jag måste visa min förmåga till att skriva vidare på det som Kjell lade grunden till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar