tisdag 22 oktober 2013

Mer Nanowrimo

Det närmar sig och jag har fattat mitt beslut. Jag kommer inte att delta i Nanwrimo, inte det här året i alla fall. Men jag kommer att köra en egen variant. Och jag kommer att redovisa här i bloggen hur det går.




Objektet för mitt projekt är "Min är Skulden". Omslaget är ett inspirationsomslag och kommer att se helt annorlunda ut i den officiella utformningen. Samtliga delar i trilogin kommer att ha omslag som visar samhörighet.
Jag är en riktig nörd när det gäller böckers "förpackning". Därför är det tur att det finns duktiga fotografer och layoutare i min närhet.







Då ska jag alltså skriva 1 667 ord om dagen i 30 dagar. Nu är frågan när på dagen jag ska skriva. Jag måste alltså avsätta fast starttid, annars vet jag att det inte kommer att funka. Men vardagen ska flyta på och jag har uppdrag som måste skötas.
Alltså tror jag att det får bli ett flexibelt schema, som jag skapar vecka för vecka. Den 1 november är en fredag och då kommer jag att börja skriva 12.30. Sedan klockar jag tiden för de 1 667 orden.
Mitt skrivschema och resultatet kommer jag att dag för dag redovisa på en separat sida.

Relaterat inlägg: Nanowrimo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar