söndag 12 maj 2019

Charlotta!

Idag är ingen vanlig dag ... Nej, idag har vi Charlottor namnsdag. Min mormors mormor, min mormor, min mamma, jag själv, min dotter och mitt barnbarn. Ett pärlband av kvinnor som stolt för namnet vidare.

Alla har vi våra rötter i Holaveden, alla härstammar vi från Kerstin Svensdotter som föddes i byn Hult i Adelöv socken.

Märkligt att så många tankar leder mig till just den trakten just nu ... Är det någon som vill säga mig något? Borde jag lyssna lite bättre? Eller är jag bara på rymmen från manus?

Vad det än handlar om så måste jag kavla upp ärmarna och redigera vidare i manuset till I denna ljuva villervalla som är fjärde delen i serien om begravningsbyrån Tranan.

4 kommentarer:

  1. Jag heter också Charlotta! Mitt yngsta barn är fött den 12 maj och när vi var på väg in till förlossningen i gryningen det datumet så sa jag till min man "Kan inte bebisen få heta Charlotta efter mig, om det blir en flicka och hon föds just idag?" Jo, det gick han med på - men det var en liten pojke som föddes den dagen :-)

    SvaraRadera