onsdag 24 april 2019

Banan är sopad och spelet kan börja

Igår kväll satte jag punkt för den här säsongens framträdanden. Det har varit en hektisk tid då jag samtidigt avslutat de fyra böckerna om begravningsbyrån Tranan. Om jag nu ska vara riktigt ärlig så har jag fortfarande kvar redigering av del fyra. Men för tillfället ligger bollen hos redaktör Åsa, så jag passar på att titta på det påbörjade manuset till Sprucket läder och svikna löften.

Det är alltså dags för en ny bok i Huskvarnasviten. Jag tycker att det ska bli så kul att träffa mina karaktärer på Vättergatan igen. I den här delen ska Lollo få berätta sin historia. Anders har lämnat henne och hon känner sig ganska vilsen i singellivet.

I den historiska delen ska Arabella få komma till tals. Eller Bella som hon föredrar att kallas. Hon lever sitt liv i skuggan av Sveriges första kvinnliga journalist, Wendela Hebbe som också är Lars Johan Hiertas älskarinna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar