torsdag 21 juni 2018

Midsommarvädret ...

Visst är väl Midsommarafton årets mest väderberoende dag? Och jag hoppas på lite i sol i vår del av vårt avlånga land. Det blir ju så mycket bättre då ...

Jag ska dra iväg hela en mil bort. Stången reses vid 15-tiden och sedan blir det jordgubbstårta, tipspromenad och annat kuligt. När eftermiddagen övergår i kväll tänds grillarna och var och en grillar sin medhavda mat. Därmed har jag svarat på bonusfrågan ställd av Mias bokhörna.

Huvudfrågan handlar om ifall jag följer någon booktuber. Det gör jag inte, men jag tror att jag blir lite sugen på Mias förslag. Nu ska jag kolla runt bland de andra bloggarna som har svarat och se om jag kan få fler tips.

Trevlig Midsommar!

20 kommentarer:

  1. Det låter som en underbar midsommar, mina gäster har blivit sjuka så det blir halvkul.

    SvaraRadera
  2. här har vi redan lite kyligt och mycket blåsigt. ibland glimtar solen till. och jordgubbarna har stigit i pris. trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En alldeles vanlig midsommar, låter det som.

      Radera
  3. Låter som en trevlig midsommar.

    SvaraRadera
  4. Jag följer Vargnatt, det är den enda. Hinner inte fler känner jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog så att det är mycket man missar p g a att man inte hinner med.

      Radera
  5. knytis vid grillen låter trevligt, här blir det dans redan tolv med barnbarn, trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med det blåser och är kallt. Får bli tjock tröja och jacka.

      Radera
  6. Hoppas det blir en bra midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir säkert trevligt. Vädret är bra att bortse ifrån.

      Radera
  7. Grillning på kvällen är aldrig fel. Jordgubbarna klarar jag mig utan, som den allergiker jag är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar jordgubbar så jag är glad att jag tål dem.

      Radera
  8. Grillning är alltid roligt men nu är det ju så kallt ute!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekallt. Men vi slapp regn när vi grillade och grillen var gigantisk så där var rätt skönt att stå.

      Radera
  9. Det lät trevligt. Här är det kallt och regnigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå ... kyla och regn hade vi också.

      Radera
  10. Hoppas du fick fint väder med massa sol! Vi hade sol/moln, inget regn men lite blåsigt.

    http://www.nilmasbokhylla.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det regnade på kvällen men vi var på en loge och jag hade stickad tröja. En vanlig svensk midsommar alltså.

      Radera