torsdag 17 maj 2018

Tiden är på tapeten

Framför mig har jag en vecka full med spännande event. På tisdag och onsdag ska jag frottera mig med drygt 100 bokhandlare på Quality Hotel Grand i Borås. På torsdag är det sommarfest på förlaget i Lund och på lördag DÅ händer det ...

... releasen av Lånat silver och krossat glas på biblioteket i Huskvarna klockan 11.00 lördagen den 26 maj! Välkomna!

Mias bokhörna är nyfiken på hur länge vi har haft våra bloggar. Bloggen Holavedsbrudar kom till 2011. Som vanligt konstaterar jag att tiden går eller snarare rusar.

Vädret är också lika aktuellt. Visst är det skönt med sol och värme efter denna långa vinter. Men lagom är bäst. Jag vill inte klaga ... det brukar straffa sig.

33 kommentarer:

  1. ungefär lika länge som du - men har inte skrivit några böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läsa och blogga är inte dumt det heller.

      Radera
  2. Ja tiden går fort, man hinner knappt något

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste ha varit bättre förr ... eller?

      Radera
  3. Ja jösses så åren springer iväg.

    SvaraRadera
  4. Det vore ju skönt om det inte blev så tvära kast när det gäller vädret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bäst om man får lite tid att vänja sig.

      Radera
  5. det låter som en trevlig och aktiv vecka! kraftig åska med åtföljande våldsamt åskregn här idag. håller mig helst i skuggan när solen gassar. hoppas att du fått mitt mejl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har jag det :) Du har post att vänta framöver. Utskicket sker från Förlagssystem.

      Radera
  6. Ja vart tar tiden vägen.,. Lagom är bäst ;)

    SvaraRadera
  7. Men å vad kul med nya boken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan lite overkligt ...

      Radera
  8. Håller med. Lagom brukar vara bäst - åtminstone när det gäller väder. Det är inte skönt när det blir extremt åt något håll.

    SvaraRadera
  9. Så mycket spännande du har framför dig! Bokreleasen framför allt, grattis! Apropå den, har jag mailat dig.
    Hoppas du får en fin pingsthelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg ditt mail. Det löser vi såklart. Önskar dig en fin pingst också.

      Radera
  10. Blir bara lite mysko när det är högsommarvärme redan i mitten av maj... gullvivorna började blomma och blommade ut bara på någon dag. Gick så snabbt över med ekarnas vårskira första grönska, hann inte riktigt med där heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går verkligen lite för fort nu.

      Radera
  11. Grattis till releasen! Ser fram mot att läsa den :-)

    SvaraRadera
  12. Kul att du har hållit på så länge. Värmen är lite för mycket nu. Jag är rätt säker på att det blommar ett gräs som inte borde blomma, mvh pollenallergiker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är evigt tacksam för att jag slipper pollenallergi.

      Radera
  13. Nej det är synd att klaga på värmen. Grattis till nya boken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast nu är det i mesta laget. Tack!

      Radera
  14. Oj så roligt med bokrelease! Jag tyckte om din förra bok också, så det låter riktigt roligt att det kommer en till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du kommer gilla Lånat silver och krossat glas också.

      Radera