måndag 23 april 2018

Serien Släkten!

Ibland är det något konstigt med tiden. Den bara försvinner, liksom. Morgon blir till kväll innan jag hinner blinka.

Tänk att det gått tio år sedan den första boken i serien släkten kom ut. Jag minns det som igår. Min mamma köpte Blandat blod och jag lånade den av henne. Båda två var vi helt sålda. Sedan följde Sigrids hemlighet och Tempelbranden. När jag slog ihop Catharina Ingelman-Sundbergs bok dagdrömde om att få skriva en del i serien Släkten.

Och det fick jag. Stenhuggarens dotter, nummer sju i raden bär mitt namn. Jag blir fortfarande lyrisk när jag tänker på att drömmar faktiskt går i uppfyllelse. Tyvärr fick inte min mamma uppleva detta, men säkert ler hon i sin himmel.

Nu firar vi tio år med pompa och stått. Alla tio delarna finns att köpa hos Historiska Media.
Ivrigt väntar jag alltid på nästa del och nästa ... och nästa ... Serien är inte på något sätt och vis slut utan kommer att fortsätta ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar