onsdag 1 november 2017

Nanowrimo á la Ewa

Idag startar årets upplaga av National Novel Writing Month. Ett kul arrangemang som samlar författare och aspirerande författare över hela världen.

Jag har aldrig deltagit på riktigt, men fuskat i marginalen då och då. Det tänker jag göra i år också. Utmaningar är bra för mig, om jag så bara utmanar mig själv.

I år siktar jag på att ha fått ihop 60 000 ord i Vaxade juveler och brända hjärtan (tredje delen i Huskvarnasviten) när november månad går mot sitt slut. Jag går in i utmaningen med ett rejält fusk bestående av nästa hälften av orden.

Men å andra sidan redigerar jag Lånat silver och krossat glas samtidigt. Så resultatet är beroende av hur hårt redaktör Åsa pressar mig.

Välkommen att följa mig här, på Facebook och på Instagram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar