torsdag 25 februari 2016

Har du en prouktionsplan?

Alla företag har en produktionsplan. Det spelar ingen roll om det handlar om en av världens största bilindustrier eller om det råkar vara författaren Ewa K. Produktionsplanen är helt i linje med att jag arbetar professionellt. Jag vet vad jag ska göra de närmaste tre åren, antalet projekt och hur lång tid vart och ett av dem är beräknat att ta. Min plan innefattar 2016 - 2018.



Åtta böcker är planerade att färdigställas under de åren. Samtliga har en titel och en kortfattad synopsis. Men jag är inte mer rigid än att jag kan ändra planen om ett förlag kommer med ett förslag som tilltalar mig mer än min egen plan.

2 kommentarer:

  1. Proffsigt, det är ju precis så man skall göra, förstås. Jag undrar om det inte är så att många som arbetar inom kultur, som författare, konstnärer eller vad det nu kan vara, själva har svårt att tänka sig som ett företag som måste gå med vinst precis som storföretag. Där analyserar man och kalkylerar allt, vilket jag inte tror att exempelvis författare gör. En produktionsplan är något jag borde sätta ihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att vi är några stycken författare som jobbar så här.

      Radera