söndag 22 november 2015

Att ställa samman

Alla kapitel till Min är hämnden ligger i var sitt worddokument. Jag jobbar i olika dokument ända tills jag är säker på att kapitlen verkligen har hamnat på rätt plats. Sedan buntar jag ihop dem. Och det är vad som ska ske idag.
Därefter börjar jag gå igenom boken från början igen. Min tanke är att kolla så att alla scener håller, jag ska fila på och fördjupa karaktärerna, inga större grejor, men ett ord här och ett där kan göra underverk.


Kanske tillkommer det någon händelse som behövs för att tydliggöra varför en karaktär beter sig på just det viset han/hon gör längre fram i boken.
I det här skedet hänger fortfarande bokens sista kapitel i luften. Jag har alltid slutet med i min synopsis, men jag vet att karaktärerna vill säga sitt och det gör de under resans gång. Därför är jag ännu inte riktigt säker på hur Min är hämnden slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar